אפליקציה ובה כפתור שמשמיע צליל

היום תבנו אפליקציה משלכם!

עקבו אחרי ההוראות במסך זה ובצעו אותן ב-MIT App Inventor. נסו לבצע כל הנחיה בעצמכם, אם אתם לא בטוחים איך - לחצו על החץ משמאל להנחיה על מנת לקבל הוראות מפורטות יותר.

מסך העיצוב

נוסיף כפתור לממשק המשתמש.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על User Interface (ממשק משתמש) ונגרור רכיב מסוג Button (כפתור) לעבר החלק המרכזי של המסך. זהו הכפתור שנוכל ללחוץ עליו.




נשמור את התמונה של מגדת העתידות על המחשב.


וריד את התמונה שנרצה להראות:

  1. נכנס לקישור הזה
  2. בצד ימין למעלה, נלחץ על החץ ונוריד את התמונה שנקראת fortune-teller.bmp למחשב. נשים לב היכן הקובץ נשמר.




נגדיר את תמונת הכפתור להיות תמונה של מגדת העתידות.


  1. נלחץ על הכפתור שגררנו.
  2. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Image (תמונה).
  3. נלחץ על Upload File (העלו קובץ), יפתח חלון קטן.
  4. נלחץ על כפתור Choose File (בחרו קובץ) ונוסיף את התמונה של הכוורת ששמרנו על המחשב.
  5. נבחר את הקובץ ונלחץ על OK כדי לסגור את חלון הבחירה.
  6. נלחץ שוב על OK כדי לסגור את החלון הקטן.




נמחק את הטקסט שמופיע על הכפתור.


נלחץ על הכפתור שגררנו. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Text (טקסט). נמחק את מה שכתוב בתיבת הטקסט.




נוסיף רכיב מסוג Sound (שמע) לממשק המשתמש.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על Media (מדיה) ונגרור רכיב מסוג Sound (שמע) לעבר החלק המרכזי של המסך. זה מה שישמיע את הצליל באפליקציה שלנו. מכיוון שהשמע הוא לא חלק ויזואלי, הוא מופיע בתחתית המסך כציור של רמקול תחת Non-visible component (רכיב בלתי-נראה).




נוריד למחשב את הצליל שנרצה להשמיע.


  1. נכנס לקישור הזה.
  2. בצד שמאל למעלה, נלחץ על החץ ונוריד את קובץ השמע שנקרא magic-twinkle.wav למחשב. נשים לב היכן הקובץ נשמר.




נגדיר את הצליל בתור השמע של רכיב השמע.


  1. נלחץ על רכיב השמע שהוספת בתחתית המסך.
  2. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Source (מקור).
  3. נלחץ על Upload File (העלו קובץ) שמופיע לידה, יפתח חלון קטן.
  4. נלחץ על כפתור Choose File (נבחר קובץ) ונוסיף את קובץ השמע ששמרנו למחשב.
  5. נבחר את הקובץ ונלחץ על OK כדי לסגור את חלון הבחירה.
  6. נלחץ שוב על OK כדי לסגור את החלון הקטן.




כעת סיימנו את העיצוב של החלק הראשון. נעבור למסך ה-Blocks (בלוקים).


בקצה הימני של השורה הירוקה למעלה נלחץ על כפתור ה-Blocks.





מסך הקוד

נגדיר פקודה הקובעת מה יקרה כשלוחצים על הכפתור.


  1. בטור השמאלי של המסך נחפש את Button1 (כפתור1), הכפתור שהוספנו, ונלחץ עליו.
  2. למסך יתווספו אפשרויות של מקטעי קוד. נבחר במקטע When Button1.Click (כשכפתור1 נלחץ) ונגרור אותו לחלק ההימני של המסך.




נגדיר פקודה שמפעילה את רכיב השמע.


  1. בטור השמאלי של המסך נחפש את Sound1 (שמע1), רכיב השמע שהוספנו, ונלחץ עליו.
  2. למסך יתווספו אפשרויות של מקטעי קוד. נבחר במקטע call Sound1.Play (גרום להפעלת צליל) ונגרור אותו לתוך מקטע הקוד הקודם שגררנו. החלקים יתחברו ביחד כמו פאזל וישמיעו קול.





כל הכבוד, הכנת את האפליקציה הראשונה שלך!

כעת נבדוק באמולטור שהאפליקציה עובדת - נלחץ על הכפתור ונוודא שהוא משמיע צליל.

הכל עובד כמו שרציתם?

אם נגמר הזמן לשיעור, לחצו כאן כדי לעבור להוראות לשמירת האפליקציה לטלפון.

אם יש עוד קצת זמן, לחצו כאן כדי לעבור למדריך הבונוס.