אפליקציה מנבאת עתידות

עקבו אחרי ההוראות במסך זה ובצעו אותן ב-MIT App Inventor. נסו לבצע כל הנחיה בעצמכם, אם אתם לא בטוחים איך - לחצו על החץ משמאל להנחיה על מנת לקבל הוראות מפורטות יותר.

כעת נרצה שמגדת העתידות לא רק תשמיע צליל, אלא תחזה עבורנו את העתיד!

 

נרצה להציג למשתמש את ההוראות בתיבת טקסט אחת, ואת התחזית בתיבת טקסט אחרת. נגדיר לתוכנה להציג בתור התחזית טקסט מתוך רשימה שניתן לה. בכל פעם שהכפתור ילחץ, האפליקציה תציג תחזית אחרת.

מסך העיצוב

נחזור למסך העיצוב.


נלחץ על כפתור ה-Designer (עיצוב) בפינה הימנית העליונה כדי לחזור למסך העיצוב.




נגרור רכיב מסוג Vertical Arrangment (סידור אופקי) לממשק.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על Layout (סידור) ונגרור רכיב מסוג Vertical Arrangment (סידור אופקי) לעבר החלק המרכזי של המסך. בהתחלה זה יראה כמו ריבוע ריק, אבל כשנגרור רכיבים אחרים לתוכו, הוא יסדר אותם אחד מעל השני.




נגרור רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הסידור האופקי.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על User Interface (ממשק משתמש) ונגרור רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הריבוע הריק שהוספנו קודם.




נשנה את הטקסט על התווית ל'שאלו שאלה של כן/לא'


  1. נלחץ על התווית שהוספנו.
  2. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Text (טקסט).
  3. נכתוב בתיבת הטקסט שלידה את ההוראות למשתמש, למשל: "שאל את הכוורת שאלה של כן/לא".




נוסיף עוד רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הסידור האופקי.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על User Interface (ממשק משתמש) ונגרור עוד רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הריבוע הריק שהוספנו קודם, מתחת להוראות למשתמש.




נשנה את הטקסט על התווית החדשה ל'לחץ על מגדת העתידות כדי לקבל תשובה'.


  1. נלחץ על התווית החדשה שהוספנו.
  2. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Text (טקסט).
  3. נכתוב בתיבת הטקסט שלידה את ההוראות למשתמש, למשל: "לחץ על מגדת העתידות כדי לקבל תשובה".




נגרור את התמונה של מגדת העתידות כך שתהיה גם בתוך הסידור האופקי.


נגרור את התמונה של מגדת העתידות כךשתהיה גם בתוך הקופסה שהוספנו, מעל שתי התוויות. כך הם יתיישרו שלושתם בקו ישר. זה קצת קשה לגרור אותה עם העכבר לשם, אבל זה אפשרי!




נחזור למסך הבלוקים.


בפינה הימנית העליונה נלחץ על כפתור ה-Blocks (בלוקים).





מסך הקוד

נחזור למסך העיצוב.


נלחץ על כפתור ה-Designer (עיצוב) בפינה הימנית העליונה כדי לחזור למסך העיצוב.




נגרור רכיב מסוג Vertical Arrangment (סידור אופקי) לממשק.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על Layout (סידור) ונגרור רכיב מסוג Vertical Arrangment (סידור אופקי) לעבר החלק המרכזי של המסך. בהתחלה זה יראה כמו ריבוע ריק, אבל כשנגרור רכיבים אחרים לתוכו, הוא יסדר אותם אחד מעל השני.




נגרור רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הסידור האופקי.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על User Interface (ממשק משתמש) ונגרור רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הריבוע הריק שהוספנו קודם.




נשנה את הטקסט על התווית ל'שאלו שאלה של כן/לא'


  1. נלחץ על התווית שהוספנו.
  2. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Text (טקסט).
  3. נכתוב בתיבת הטקסט שלידה את ההוראות למשתמש, למשל: "שאל את הכוורת שאלה של כן/לא".




נוסיף עוד רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הסידור האופקי.


בטור השמאלי של המסך, נלחץ על User Interface (ממשק משתמש) ונגרור עוד רכיב מסוג Label (תווית) לתוך הריבוע הריק שהוספנו קודם, מתחת להוראות למשתמש.




נשנה את הטקסט על התווית החדשה ל'לחץ על מגדת העתידות כדי לקבל תשובה'.


  1. נלחץ על התווית החדשה שהוספנו.
  2. בטור הימני, מתחת לכותרת Properties (מאפיינים), נחפש את המילה Text (טקסט).
  3. נכתוב בתיבת הטקסט שלידה את ההוראות למשתמש, למשל: "לחץ על מגדת העתידות כדי לקבל תשובה".




נגרור את התמונה של מגדת העתידות כך שתהיה גם בתוך הסידור האופקי.


נגרור את התמונה של מגדת העתידות כךשתהיה גם בתוך הקופסה שהוספנו, מעל שתי התוויות. כך הם יתיישרו שלושתם בקו ישר. זה קצת קשה לגרור אותה עם העכבר לשם, אבל זה אפשרי!




נחזור למסך הבלוקים.


בפינה הימנית העליונה נלחץ על כפתור ה-Blocks (בלוקים).





כל הכבוד, הכנת אפליקציה חוזת עתידות!

כעת נבדוק באמולטור שהאפליקציה עובדת - נלחץ על הכפתור ונוודא שהוא משמיע צליל ומציג את העתידות (בכל פעם אחת אחרת).
 

הכל עובד כמו שרציתם?

אם נגמר הזמן לשיעור, לחצו כאן כדי לעבור להוראות לשמירת האפליקציה לטלפון.

אם יש עוד קצת זמן, לחצו כאן כדי לעבור למדריך הבונוס הבא.